Friday, May 24, 2013

Update

Today, an update without any pictures:

1) I took the backbone to the mechanic to give it a little more curve so it will follow the shape of the big wheel better. I hope he doesn't overbend it now!

2) The mechanic will also make the moustache handlebars and the brake lever.

3) I contacted a local nickel plating company which I thought closed some time ago, but apparently still exists. I wanted answers on some technical questions like layer thickness of the nickel plating that I can take into consideration when finishing the parts that need nickel plating. The specialist was out and will be back on Monday, so more on that later.

4) Next on the todo-list are the little bits and pieces to finish off the handle bars. I haven't thought about the wooden grips yet, but that will work itself out I hope. Also on the list is the front axle: I need to mill the flats for the attachment of the cranks. And the saddle bracket is also on my list for this weekend, although I will need my backbone to take precise measurements.

All in all, the bike is getting there. If progress goes on like this, I'll be on the bike somewhere around July I hope!

Cheers,
Filip

2 comments:

  1. Als nr 3 Nicrombel betreft, is de ervaring in de brom- en motorfiets wereld niet goed. Dit wat chroom betreft.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inderdaad Nicrombel. Ik heb daar xx jaar geleden nog eens een uitlaat voor een motorfiets laten chromeren en die had wat blaasjes, maar de kwaliteit viel wel mee.
      Nu, na telefonisch contact blijkt dat ze geen chromage meer doen: ze hebben hun milieu vergunning niet kunnen vernieuwen.
      Het enige wat ze nog doen is vernikkelen en dat is wat ik wou: chromeren is zowiezo pas een 'recent' fenomeen. Vroeger werd alles vernikkeld, dus ik hoop dat dit proces bij Nicrombel ook wat beter onder controle is. Ik vermoed ook dat het zelf goed voorbereiden van de onderdelen (schuren, ontvetten, ...) belangrijk is!

      Delete